I väntans tider

Verkar bli en gråvädersfredag men för mig spelar det inte så stor roll då några av mina älsklingar kommer hit och lyser upp min tillvaro. Huset är städat, kylskåpet fyllt och middagen förberedd. Lekhörnan är framplockad med leksakerna som finns i mina gömmor. Hos mig går det också bra att ha trehjusling och trampbil inomhus då planlösningen är öppen utan störande dörrsocklar. Presenter ligger också redo för att gratta nyblivna storasyster. 
 
Kan inte låta bli och förvånas över mig själv då jag alltid hittar på att börja baka då köket är i det närmaste kliniskt städat inför besök. Tanken för idag var att jag skulle vara "finklädd" och bara invänta mina gäster, men så blev det inte. Jag har bland annat stekt en massa köttbullar och bakat några sockerkakor och så klart osat ner köket samt mjölat ner blusen. Nu ska jag i alla fall lägga fötterna i högläge och vila en stund.