En ny dag

 
 
Morgondiset ligger fortfarande kvar men det kanske blir en fin dag då jag ser att det är full fart på en stor klunga småfåglar utanför fönstret. Tycker att det känns lite sorgligt när de små vingförsedda vännerna samlas inför flytten söderöver. Nåja, hösten är här och det är bara att gilla läget och göra sitt bästa för att ta sig igenom vintern.
 
 
 
Igår förärades jag med en hög trave trädgårdsböcker som säkert kommer att resultera i många ljuvliga blomsterdrömmar. Livlinor till ljusets återkomst. 
Höstgörat går sakta men jag försöker att göra åtminstone något varje dag. Igår klippte jag av alla löjtnantshjärtan vid farstubron och grävde samtidigt upp alla lavendel som fört en tynande tillvaro under löjtnanternas grönska. Idag ska lavendeln få nya platser. Älskar doften och hoppas att de ska klara vinterkylan. Täppte också till båda sidor av bron med tegelstenar så att katterna inte kan krypa under och fastna med linorna. 
Dagens agenda är öppen för infall av alla de slag. I går körde jag bort massor till soptippen av utrensat från övervåning och garage. Övervåningen är rensad och redo för dammtrasa och skurmopp men garaget har en hel del kvar att ta tag i och sedan väntar förrådet. Ska bland annat packa ner en större motor i något som håller för tyngden. Funderar.