Äntligen!

I morse fick jag efterlängtat besked om att byggfirman kommer hit redan på morgonen och påbörjar arbetet med att montera en motordriven garageport plus lite annat småjox som ska fixas på ekonomidelens framsida. Faktiskt märkligt att det kallas ekonomidel då väggarna är tunna och dörrarna många. Gissar att den drar massor av el trots att temperaturen hålls så lågt jag vågar på grund av frysrisken. 
 
Det är många besked i dessa tider och det är bara att förhålla sig och försöka överleva. Har alltid förskt tänka på att det är mörkast före gryningen och faktiskt har det mesta som hänt under livet i slutändan visat sig bli betydligt bättre än förväntat. De personer som skadat mig har själva så småningom bitit sig själva i svansen helt utan min hjälp. I och för sig hade det inte för min del spelat någon roll om de sluppit sina bitsår men visst har det hänt att det har dykt upp en och annan liten skadeglad djävul inom mig. 
 
Nu ligger 20  m² ytterpanel på garagegolvet och väntar på att jag ska greppa penseln, men det gör jag inte förrän i kväll då byggarna åkt härifrån. Först ska färg inhandlas.