Sådan är jag

Somnade lite väl tidigt i tevesoffan så nu sitter jag här en dryg timme efter midnatt och är pigg och alert. Har hängt tvätt, röjt i badrummet och ätit lite nattagott. Började kvällen med att ringa till min yngste bror. Det blev ett långt samtal och jag kände mig både virrig och svettig hade lite svårt att hålla ihop samtalet men som alldeles för ofta förstod jag inte att blodsockret gått för lågt. Efter intag av druvsocker och en macka somnade jag helt utmattad, men som sagt nu är jag pigg igen.
 
I morse målade jag sista varvet på panelbrädorna och sedan drog syrran och jag iväg till Haparanda. Köpte billiga förbrukningsvaror och ett halvdussin nya kaffekoppar. Har bara en favoritkopp kvar av den gamla servisen och den koppenär dessutom sprucken. Ittala outlet hade trettio procents rabatt på hela sortimentet så jag slog till och köpte Swedish Grace i vitt. Jag dricker liten mängd kaffe åt gången men istället ofta och då passar kopp bättre än en stor mugg.
 
Nä nu ska jag stoppa lurarna i öronen och fortsätta med ljudboken och då lär jag somna. I morgonbitti kommer byggkillarna tillbaka och gör klart.