Pissväder

Pissväder helga dagen. Dagens enda insats var att med vinterdäcken instuvade i bagaget åka till däckfirman och bli redo för vinterföre. Ett av barnbarnen lyfte in dem och sommardäcken lämnade jag på förvaring. Orkade helt enkelt inte baxa dem in och ut ur bagaget.
Gårdagens långpass utomhus sitter i kroppen och då främst i fotlederna. Har stapplat fram på värkande fötter och därutöver försökt att undvika belastning. Dagens väder har strösslat min nykrattade gräsmatta med massor av guldgula löv men de får ligga kvar och bli maskmat. 
Att ta det lugnt i den meningen att ingenting göra är pest och pina. Jag blir enormt trött och obekväm av stillasittande. Gillar att smågreja och vara på språng även om det bara handlar om småsaker. Skulle behöva en vass yxa så att jag kan spetsa pinnarna som ska bli staket runt vinbärsbuskarna. Min gamla yxa är slöare än en leksaksyxa. I morgon kommer en servicekille hit och servar luftvärmepumpen och förhoppningsvis även byggkillarna för att göra klart.