Morgonpigg

Här sitter jag nu i arla morgonstund nyss inkommen från det sista målandet. Det sista eftersom färgen tog slut. Har kollat på smhi vad gäller vädret och där utlovades uppehållsväder vilket jag hoppas stämmer. Inte bra med regn på nymålat. I och för sig skulle färgen jag valde tåla lite regn när man målar.
Jag har andra betydligt trevligare planer för dagen tillsammans med min syster. Städade min garderob och insåg att jag inte äger en endaste ljus överdel, inte ens ett linne, så det är dagens prio ett. Behöver också ladda upp med kattmat och glödlampor. Dagens glödlampor passar inte i mina mysbelysningar. Halogen blir för varma när det är tygskärmar och ledlampor har ofta fel storlek eller är alldeles för dyra.
Just nu är jag inne i en tid då skrivklådan gör sig påmind i tid och otid men just nu är det annat som måste få gå före men när vintern gör sitt intåg då banne mig ska orden flöda fritt.