Lördagsmorron

Det är en sådan där morgon då kaffet smakar extra gott och katterna ligger lojt utsträckta på rygg vid mina fötter. Nattens mörker håller precis på att förgås och jag hoppas på en hyfsat torr dag och allra helst vill jag se solen sätta glöd i naturens färger. Igår var det solsken för några ögonblick precis då syrran och jag var ut på en biltur. Gyllenklädda lövträd strålade som gatlyktor i mörka tallskogen och i vattnet intill var massor av svanar samlade. För mig är det ynnest och stor lycka att ha tiden och orken att njuta av det som bjuds. Det fungerar också som en motvikt till allt det sorgliga som livet bjuder på. 
 
Egentligen hade jag planerat för en arbetsfri helg men igår tog jag bort en trappa på baksidan av huset och där den stod krävs lite åtgärder i form av grus, jord och gräsfrön. Cembratallen har släppt många säckar barr som ligger och väntar på att bli uppkrattade. Bilen behöver också en omgång både in och utvändigt men först ska jag byta till vinterdäck plus åka och hämta hinkvis med grus och sand till vinterns halkor.