Klart!

 
Igår när jag kom hem från en heldag i storstan möttes jag av strålande utebelysning vid ytterdörren så nu är renoveringen av ekonomidelsfronten helt färdig. Känner mig nöjd med resultatet. Någon slags bro behövs utanför dörren  men det får bero till nästa sommar. Den lilla tillfälliga får duga till dess.
 
Syrran och jag gick igenom många, väldigt många, affärer igår och jag måste säga att det var få klädplagg som kändes lockande att ens prova. Till sist hittade jag en klänning som passade stormagade och storbystade kvinnor utan att se ut som en stor säck. Visserligen blommig men i dämpat svart och beige.  
I övrigt handlade jag bara några billiga elartiklar på Clas Olsson. Vi hade trevligt och åkte nöjda hemåt efter tio timmar. Jag befarade att mina fötter skulle ge mig en sömnlös natt men icke det för jag har sovit gott och vaknade stelbent men inte värre än vanligt.
 
Snart ska jag iväg till diabetessköterskan ... vet redan att långsockret som skvallrar två månader bakåt kommer att visa skyhögt värde. Jag förstår mig inte på mig själv som inte för något i världen lyckas acceptera att jag är diabetiker typ ett och alltså inte har någon egen insulinproduktion.