Apropå Me too

För länge sedan hade jag en manlig högsta chef på mitt jobb. Det var en liten och mager sportsprätt som verkade tro att han var världens charmör. Jag var ung och han var nästan dubbelt så gammal och absolut inte det minsta charmig i mina ögon. Så fort han hade chans strök han mig över rumpan och så långt ner han hann innan jag drog mig undan. Det var fruktansvärt pinsamt och jag vågade inte annat än le och att försöka undvika honom. Vid ett tillfälle hade vi en stor personalfest med mat, dans och inbjudna gäster. Jag dansade med min närmaste chefs man, en lång och storväxt herre, som noterade att högsta chefen strök över min rumpa när vi dansade förbi. Den storväxta tog direkt ett rejält grepp i högsta chefens gren och med hela apparaten i sin hand lyfte han hela gubben och nöp till, sedan sa han bara "Fy faaan bara skinn och ben!". Jag minns fortfarande hur högsta chefen stod på tå i sina blanka skor. Från den dagen fick jag vara i fred.