Vilodag

Vaknade med ömma axlar efter snöskottandet. Bestämde mig för att ta en återhämtningsdag. Fick kaffefrämmande med tillhörande trevlig pratstund. Därefter åkte jag och köpte färg, penslar och målartvätt. Golvlisterna ligger redo för målning på bockar ute i garaget. Dessvärre fick jag en sockerdipp som fullständigt tömde mig på energi och jag sov därefter bort hela lördagskvällen. För någon som aldrig upplevt en rejäl blodsockerdipp av typ ett diabetes kan jag meddela att det är fruktansvärt förvirrande och jobbigt. Jag ser dålgit med synbortfall och svettas enormt. Håret blir sjöblött jättesnabbt plus en fruktansvärt obehaglig förvirring där det tar för lång tid att inse att jag måste få i mig socker. Jag har druvsocker liggandes framme på strategiska ställen och idag var det tur. Nu en timme efter midnatt är jag minsann pigg och utvilad. 
Jag gillar inte att måla men just i denna stund ser jag fram emot att när morgonen gryr greppa penseln och få gjort det som ska göras innan det är dags för tapetsering. Det ska bli så roligt att äntligen efter alla år få ljust och fräscht. Måste nog inhandla en tevebänk och eventuellt en ny soffa. Mitt hem är på inget sätt övermöblerat faktiskt tvärtom.