Kolsvart

Nu är det mörkt igen och klockan är inte ens fyra. Kände mig frusen och duschade ångande varmt. Tvålade in mig med nya duschkrämen som doftar ljuvligt gott. Mitt hår är en bedrövelse och det är ännu sex veckor kvar till bokad klipptid. Ska försöka stå ut men när jag äntligen sitter i frisörstolen ska frissan få fria händer och aldrig mer ska jag hemfärga mitt hår så att det ser ut som en heltäckande mörkbrun mössa. 
 
Det blev inte mycket gjort den här dagen mer än en genomgång och bortsortering i digitala fotoarkivet. Det börjar dra ihop sig till att göra nästa fotobok. Nu handlar det om åren från 2015 och planen är att få med hela 2017. Bevakar de stora fotofirmornas extraerbjudanden och slår till när det erbjuds något prisvärt. Förarbetet med att välja ut foton, redigera dem och spara i lättillgängliga mappar är det största jobbet. Att sedan ladda upp bilderna till boken, arrangera och skriva bildtexter är det enkla och roliga.