En vanlig dag

Idag är det återigen blött gråväder. Inte alls kul men har varit ute en stund med de fyrbenta. Gick runt tomten och upptäckte att jag hade glömt att ta in vattenslangen så nu är det också gjort. Har egentligen bara kvar att åka och fylla några hinkar med grus eller sand till vinterns halkor.
 
Frysen är tömd på fikabröd så jag bakade en morotskaka i långpannan. Hittade inte mitt eget favoritrecept från 80-talet men hittade ett liknande på nätet så nu doftar hela huset nybakat.
 
Igår råkade jag gå in i en klädaffär och vips gick jag ut med svarta vaxade byxor, ett supersnyggt svart sammetslinne och en tunn blommig långtunika. Byxorna var sköna och satt perfekt men skinnlooken känns inte riktigt som den jag är. Nu har jag i alla fall en stass som går att variera med plagg som jag redan har i garderoben.