Det snöar!

I går bjöds vi på ännu en strålande vinterdag och idag snöar det ymnigt. Nåja, det är i alla fall ljust och rent utanför fönstret. 
Efter många om och men har jag äntligen sett till att komma till en sjukgymnast. Det blev ett långt besök där det ena ledde till det andra. Fick kortisoninjektion i ena fotleden och om det hjälper ska båda fotlederna samt handleder och fingerleder sprutas. Absolut inte lockande men det kanske är enda alternativet speciellt nu när fingrarna är i en dålig period. Nu låter det som att jag är i bedrövligt skick men inte alls. Sjukgymnasten tyckte faktiskt att jag är vältränad, vig och stark. En glad nyhet även för mig själv.
Har också äntligen tagit tag i kommande ytrenoveringsporjekt och haft besök av en målare så nu inväntar jag en vettig offert för takmålning och tapetsering i vardagsrum och sovrum. Det är otroligt svårt att välja bland alla färggranna tapetprover. I och för sig är min plan vita eller ljusgrå tapeter utan störande mönster men samtidigt skulle jag vilja ha några våder av något annat med lite färg eller mönster på väggen bakom sänggaveln. Kollar frenetiskt på Pinterest och helt klart är att det mitt öga fastnar för är enfärgade ljusgråvita väggar som gör att övrig inredning går att variera i alla tänkbara färger allt efter kommande modeflugor. 
Min plan är också att måla furusänggaveln och furusängborden som min älskade pappa snickrade till mig. Förutom att träet gulnat är de efter 44 år med daglig användning i behov av lite omtänksam kärlek. Idag ska jag inventera färgförrådet och se om jag har det som behövs.