Vårkänslor

 
Äntligen är utetemperaturen så pass att jag kunnat sänka värmen på elementen i huset vilket kommer att synas direkt på nästa elräkning. Vintermånaderna är hemska då bara elräkningen äter upp nära fyrtio procent av min inkomst. Sommartid handlar det om knappa tio procent, alltså bara de fasta nätavgifterna, så det är en avsevärd skillnad. Förhoppningsvis får jag snart ekonomi för att installera en vedeldad historia i mitt hus, visserligen är det inte heller gratis men jag kommer att känna mig tryggare när vinterstormarna viner och termometern kryper neråt mot knappt uthärdliga temperaturer. 
I går var det verkligen vår i luften och det verkar bli likadant idag. Ska snart gå ut och slunga bort snön från altanen så att mina kissekatter kan få soliga eftermiddagsluftningar. De gillar att sitta och speja på altanräcket. Ingen av dem gillar att tassa runt i snön.