Kalastider

 
Nu stundar en tid av födelsedagskalas var och varannan vecka. I går var det en en fjortis som grattades och vi bjöds på supergod kantarellsoppa enligt födelsedagsbarnets önskan. Därefter blev det marängtårta fylld med fluffig gräddnutella och hallon på toppen. 
I natt föll det en decimeter snö så det var bara att hoppa i snöskottarmunderingen och starta slungan innan snön hann bli för blöt. Svetten lackade och egentligen borde jag ha hoppat i duschen direkt men fick kaffefrämmande så duschandet får vänta.
Idag ska det grillas falukorv till middag. Har varit jättesugen i flera dagar sedan min näsa uppfattade förföriska grilldofter från en granne i närheten. 
Mina livsandar har vaknat till liv och jag ser en ny och mer människovänlig årstid närma sig. Nu vaknar jag med ljuset och det är ljuvligt. Stänger inte ens persiennerna bara för att det är så skönt att vakna när rummet är ljust.