Solsken och doftande hägg

Ännu en dag som bjuder på strålande sol och knappt några vindar. Lär bli utomhus hela dagen men rivstartade morgonen med att putsa alla sidor i två fönster. Nu är bara resterande femton kvar men det brukar gå fort när jag väl får upp ångan.  
I går grävde jag en ny rabatt för löjtnantshjärtana som måste flytta från altanrabatten eftersom den ska avvecklas. Blev en del krångel med kantstenarna som jag inte lyckades få till på ett snyggt sätt. Bestämde mig för att istället satsa på formbar kant av metall som finns att köpa på rulle. Jag lyckas aldrig få till något så att det blir rakt och det har banne mig förföljt mig hela livet. 
Mitt fina äppelträd som glatt mig i tio års tid men nu har dött har grävts upp och sågats till transportbara bitar. Tacksam för att jag åtminstone har en bra såg. Nu vet jag också att trädet dog på grund av att det förmodligen blivit för tätt under gnagskyddet av plast som suttit runt stammen. Barken var rutten längst ned på stammen  och då kan inte näringsämnen transporteras ut i trädet. Synd att jag inte uppmärksammat detta i tid. 
Det står en del trevligheter på agendan den närmaste tiden som kanske för en stund skingrar min oro för en persons välbefinnande.