Full fart

 
Vaknade tidigt och när klockan var halv åtta drog jag igång gräsklipparen trots att de flesta grannar förmodligen fortfarande låg i snarkofagen. Överblommade häggblommor dansade i luften och jag blev vit i håret. Vid halvett var hela gräsmattan klippt och halv tre hade jag trimmat runt allt som finns på tomten. Supernöjd! och fint blev det. Esko kom med svalkande glass vilket sannerligen behövdes då det var kvavt och temperaturen närmade sig trettio grader. På eftermiddagen drog molnen ihop sig och det kom en rejäl regnskur med åska i fjärran. I morgon kommer grävmaskinen hit som ska gräva häckdiket. I går bestämde jag mig för att sluta med en tablett som ger mig muskelvärk och även orklöshet. Idag har jag känt mig alert som en nyoljad kulspruta. Underbart att vara sig själv igen.