Äntligen!

 
 
Började dagen i lugnets tecken och njöt av grönskan och sommarvärmen. Som vanligt vaknade jag tidigt och redan före klockan åtta var jag till affären och handlade kaffe och bröd. Efter en frukostmacka lade jag mig på sängen för att lyssna på boken och vips verkade jag ha somnat för jag vaknade av att Esko knackade på dörren och då var klockan elva! 
 
Grävmaskinen kom på eftermiddagen så nu är diket till häcken redo för jord och gödsel, men det blev en massa fyllningsjord som en traktor ska köra bort. Började att själv kärra bort jord och sten men insåg att mängden var mig övermäktig. I morgon ska jag hämta häckplantorna och trots att det är ett stort jobb innan allt är klart är jag jublande lycklig över att äntligen få häcken som vi planerade när huset byggdes för 43 år sedan. 
 
Kvällen bjöd på ett magiskt solregn och dessutom regnbåge över hela himlavalvet.