Sommarmorgon

Morgonsolen strålar från klarblå himmel och utetermometern visar närapå grilltemperatur. Drack morgonkaffet ute på farstubron men det var alldeles för kvävande hett för min del. Om morgnarna behöver jag lite vederkvickande ilningar av det kyliga slaget för att vakna.
Nu ser jag ett slut på trädgårdsjobben förutsatt att jag inte hittar på något nytt. Nästa projekt blir äntligen att riva altanen. Det trista med att ständigt greja med utesaker är att jag alltid har smutsiga kläder och jord under naglarna. Jag har alltid haft enormt svårt för att avsluta dagen medan jag haft en gnutta ork kvar för att duscha och återställa kroppens energireserver. Nu blir det oftast så att jag duschar och stupar i säng utan att fixa håret och smörja in kroppen så nu sitter jag här vid datorn med en solblekt risbuske på huvudet.