Härlig morgon

Morgonen bjuder på strålande väder efter några dagars vinterjackeväder. Idag kommer två av barnbarnen hit för att göra en arbetsinsats med lön för mödan. Gräsmattan ska klippas, det ska trimmas runt kanter och kärras bort trädgårdsavfall. Funderar på vilken lunchmat jag ska bjuda på. 
 
I går var jag tillsammans med syrran mest hela dagen. Vi inhandlade förbrukningsvaror i storpack och stora och fina blomster som var nedsatta till typ tio kronor per planta. Den här förbrukninginköpsresan gör vi ungefär var tredje månad och då är min lilla bil proppfull  när vi åker hemåt. Vi avslutade med rödspättemiddag på Ikea och på vägen ut genom varuhuset följde även två grå kuddfodral med. 
 
Normalt vaknar jag glad och piggelin men i morse var handleder och fingrar ovanligt stela och motsträviga, kunde knappt hålla i kaffekoppen. Att sätta sig vid tangentbordet och låta tankarna rinna ut i fingrarna är effektivt botemedel så nu är jag redo för dagens arbete.