Vår i lufen

Dagsljuset visade sig redan vid sjusnåret. Underbart. Hela min kropp skriker efter ljus och naturligtvis värme men ljuset är det allra viktigaste. Började brutalt med taxiuppdrag direkt från sängen fortfarande iklädd pyjamas. Jag lever definitivt inget typiskt pensionärsliv men det jag gör för dem jag älskar betyder allt för mig. 
Efter några koppar kaffe tog jag ut katterna som för första gången den här vintern självmant gick nosade runt och inte ville in direkt. Tror att den vädrade vår i luften.
Så småningom bjöds jag på en tur till grannlandet med fika och några små matinköp på Lidl. Hemma igen fick jag trevligt besök av min föredetta svägerska som hade med sig goda semlor. Därefter var det dags för dagens promenad tillsammans med syrran. Mycket skönt väder för promenad, jag var dock alldeles för varmt klädd så svetten lackade.
Nu i nattens mörker är jag pigg som en mört efter flera timmars slummer i tevesoffan. Blir nog ytterligare ett korsord innan herr John Blund behagar infinna sig.