Min dag

Det är ännu kolsvart utanför fönstret och alldeles tyst och stilla. Vaknade ovanligt tidigt denna morgon. Kaffet är vederkvickande och smakar utsökt gott. Katterna tassar runt i godan ro. För en gångs skull har ingen av dem hoppat upp på skrivbordet och ställt sig mellan mig och dataskärmen vilket annars hör till vanligheterna. Funderar på att fortsätta städningen i mitt lilla "kontorsrum". Snart är det dags att ta i tu med redovisningar och då gäller det att ha alla papper i ordning, vilket jag i och för sig redan har. 
----------------------------------------------------------------
Nu många timmar senare är det sen eftermiddag och kolsvart utomhus efter solig och vacker dag men attans kylig. Termometern har legat runt femton minus. Syrran och jag var ut på en skön promenad strax innan solnedgång. Kallt men vackert och och håret som stack ut från mössan blev alldeles frostvitt. 
Har haft besök av en vän och pratat bort en bra stund över en kopp kaffe men nu har jag nu ett paltkok på gång. Därtill blir det bacon, smör och lingonsylt. Kokade en testpalt och den smakade mums. 
 
 ---------------------------------------------------------------
Och nu ytterligare någon timme senare är det snart natt. Jag har agerat taxi och sett några teveprogram. Paltdisken står nu på tur innan det är dags för mer teve och förhoppningsvis orkar jag hålla mig vaken till midnatt då Brottskod Försvunnen börjar. Termometern har börja krypa uppåt så jag hoppas på blida i morgon.