Storm i faggorna

Dagen har bjudit på en tur till grannlandet. Blev bjuden på både åktur, trevligt sällskap och gott fika. Själv Inhandlade jag endast några paket kattmat. I morgon kommer pensionen. Enormt efterlängtad. Fick en räkning idag som för en gångs skull fick mig att dra på munnen. Det handlar om vattenförbrukning och sopavgifter. Räkningen brukar hålla sig runt tvåtusen kronor fyra gånger per år men den här var endast på 500 kronor. Underbart! Har snålat med både vatten och sopsorterat supernoga. Visserligen har det kostat en del bensin när jag kört till soptippen och återvinningen men knappast femtonhundra kronor. 
 
Har några årsredovisningar att ta tag i, dels till överförmyndaren och dels för en förening där jag är kassör. Alla papper är i ordning så det borde inte bli några större problem. Brukar få slita mitt hår med typ tre öre som sedan efter timmar av sökande visar sig vara ett felslag. Planen var att börja idag men så blev det inte då annat dök upp som också var viktigt. I skrivande stund håller stormvindarna på att ta i så grannens flaggvimpel snart lossnar från stången. Hoppas att den bedarrar kvickt.