Mot varmare tider

 
 
I morse drog kylan iväg med en väldans fart och ersattes av svinkall blåst och endast -2° C. Skönt, inte minst för mina nerver. Skruvat ner alla element och luftvärmepumpen fyller återigen huset med varm och skön luft. Ordningen återställd och här sitter jag i kortärmat och med bara fötter utan att frysa. Annat var det under gårdagen.
 
Träffade min yngste bror med sambo på trevligt kaffekalas hos syrran. Vi bytte julklappar så här lite i efterskott. Alltid spännande med paket fast man är vuxen. 
När jag kom hem hängde ett paket med nylagad mat på dörrhandtaget. Har också haft sonen och ett av barnbarnen på busigt besök. Jag är priviligerad när det gäller nära och kära och vänner. Delad glädje är verkligen dubbel glädje.
I morgon vankas julgransplundring eller kanske var det bartömning, minns inte så noga. Det blir nog det senare innan festen är slut. Längtar redan.