Fredag

Eftersom pensionen ramlade in på kontot igår har dagen bjudit på shopping i syrrans sällskap. Ingen glädjeshopping precis utan mer typ toapapper på extrapris, tvättmedel och disktrasor. Måttligt kul. Vi var in på Ikea för att äta billig lunch. För min del blev det rödspätta vilket enligt mig är det godaste bland utbudet. Speciellt deras kalla gröna ärtor är supergoda. Tar aldrig potatis utan ber istället om några extra skedar ärtor.
Det viktigaste jag inhandlade är en födelsedagspresent till mitt kära barnbarn som snart fyller trettio år. Fattar inte att det gått så många år sedan hon kom och dagligen förgyller min och många andras tillvaro. 
 
Efter hemkomsten sträckte jag ut mig i soffan och slog på teven. Följde bitvis installationen av den nya presidenten i det stora landet i väster. En sorglig historia som gör världen ännu mer osäker. Fick kalla kårar av det jag hörde och såg.