En bra dag

Just idag har det känts som att jag är på väg mot jämnare terräng där livet bjuder lite mer frikostigt på sina gracer.  Visserligen lyser ännu pengarna med sin frånvaro men plötsligt händer det - hoppas jag. Det första jag ska göra den dag jag är ordentligt stadd vid kassa är att beställa tid hos tandläkaren. En ack så nödvändig pina.

Så här två dagar före pension är det lite tomt i kylen men frysen gömmer fortfarande lite julrester som kan trollas till något ätbart. Idag blev det en riktigt delikat och kryddig laxlåda och den lär räcka även till morgondagen.  Vi formligen glufsade i oss. De sista julstjärnorna har också blivit uppätna idag. 

De senaste dagarna har jag gått omkring och våndats över mina fläckiga golv men i morse skrämde jag undan latmasken och dammsög och skurade alltihop och det tog kanske en halvtimme så var det klart. Tala om att bygga berg av smågrus.