Brrrrr ....

 
 
Utetermometern visar -31°C och det är alldeles kolsvart utanför fönstret. Själv är jag nästan djupfryst, åtminstone vad gäller aktivitet. Känns som att det är dags att krypa ner i björnidet i väntan på behagligare temperaturer. Har startat min bil och skjutsat unge herrn till en kompis men det var med nöd och näppe som den startade trots att motorvärmaren varit på i över ett dygn. I morgon ska det enligt smhi och yr vända någon gång mitt på dagen och bli mildare. Himmel så skönt det ska bli!
 
Min julamaryllis har precis öppnat de först knopparna och många fler är på gång. Just nu har jag både värmeljus och doftljus på gång för att liksom ta udden av det kyliga. Har tredubbla hemstickade yllesockar på mig och fleeceställ utanpå kläderna. Håret är superelektriskt och spretar åt alla håll och jag sträcker mig mot barnbarnets chokladask trots att jag redan ätit upp alla de goda. Nej fy det här är inte kul så snälla vädergudar ge oss mildare väder snabbt som attan.