Lite funktionshindrad

Det har blivit glest med blogginlägg på sistone eftersom jag har drabbats av typ inflammation eller något annat i musklerna runt bröstkorgen. Har haft liknande besvär tidigare medan jag fortfarande jobbade. I dag blev det akut, fick jätteont och problem med att hålla kroppen upprätt. Kändes ungefär som att ryggraden hade gått av och halkat snett bakom axlarna. Efter värktablett, värmedyna och Voltarensalva blev det lite bättre på ena sidan. Kanske beror det på stavgång eller också har jag suttit för mycket med skrivjobb. Kanske har jag varit för ivrig i snöskottningsbranschen. Nåja, det brukar ge sig så jag hoppas att det blir så även denna gång. Ska försöka ta paus från skrivandet och istället lyssna på böcker. Idag började jag med en bok av Elisabet Nemert som säkerligen är lika bra som alla hennes tidigare böcker. Den här heter Vargarnas tid och handlar om två människors kamp för det goda. Jag har varit en dålig bokslukare på sistone, däremot har jag löst otaliga korsord. Nu väntar en stund i tevesoffan innan det är dags för boken.