I flygande fart

Gårdagen bjöd på en taxiutryckning till flygplatsen. Tiden var knapp och jag körde som en skållad råtta långt över gällande hastighetsbegränsningar och med massor av snabba omkörningar vilket är något jag vanligtvis undviker. Vi kom fram i god tid och nu har unge herrn landat i betydligt skönare temperaturer än här hemma.
Hemresan skedde i lugnt tempo utan en enda omkörning. När jag kom hem kände jag mig ungefär som en skrynklig ballong där den mesta luften svikit ut. Duschade och försökte hitta igen mig själv.
 
Nu har jag sovit gott och vaknat med ljuset. Utomhus är det svinkallt, grått och alldeles tyst. Gissar att det blir en vacker soluppgång om en stund. Vad dagen ska bjuda på vet jag inte ännu men det finns gott om saker att ta tag i. Kanske kryper jag tillbaka under täcket och lyssnar på ljudboken I ekens tecken en stund innan dagen tar vid på allvar.