Lugnt

 
 
Idag blev en vilo- och återhämtningsdag i allsköns ro. Har långduschat och bäddat rent i sängen i mitt nyrenoverade sovrum. Mina kära har åkt på andra äventyr och blir borta över natten. Tomtepatrullen är tillbaka i jullådan men julgranen och alla juleljus får förgylla våran mörka tillvaro ännu några dagar. Idag var det strålande sol i hela tre timmar och två minuter och mer blir för var dag som går. Underbart! Det känns som att renoveringen av sovrum och vardagsrum var livlinan som räddade mig över till den ljusa sidan av vintern.
Min bil har fått punka på ena framdäcket så det blir inga utfärder de närmste dagarna men har haft en trevlig pratstund med en vän som kom över på kaffe. 
 
Jag kan inte nog tacka min lyckliga stjärna för att jag får uppleva lyckan med att ha barn, barnbarn och barnbarnsbarn runt mig och alla fina minnen av alla dom som inte längre finns i livet men som har älskat mig villkorslöst för den jag är. Det de har gett mig som deras händer har skapat smeker jag med kärlek och stor tacksamhet. I minnet lever de alla glada, varma och generösa. För en stund sedan låg jag raklång på golvet och tittade på den fina julgransmattan som min faster broderade till mig för länge sedan. Den är så fin!