Julshopping

 
 
Jisses vilken dag det har varit idag! Bestämde redan igår tillsammans med syrran att åka och julhandla till Happis om vädret var bra och det var det. När vi drog iväg i min isiga kärra låg solen som en glödade apelsin vid horisonten och renhjordar krafsade efter mat på vägslänterna. Efter många shoppingtimmar strikt efter handlingslistan med avbrott för mat på Ikea drog vi hemåt med fullproppad bil och då menar jag fullproppad. Bland annat ett stort paket naturtrogen plastjulgran  med ledbelysning och sju långa och skrymmande gardinskenor. Tur att ryggarna på baksätet går att fälla ner för skrymmande saker. 
Har skaffat gardinskenor att skruva fast i taket och hellånga gardiner á 79 kronor per par. Tror att det kan bli fint och samtidigt kul med förnyelse. Jag är såååå nöjd med renoveringen i vardagsrum och sovrum. 
En rund gyllengul fullmåne följde oss hela vägen hem från en mörkblå himmel och termometern hade krupit rejält neråt. Oroade mig för att råka köra på en ren eller många renar men vi såg inte en enda. När alla grejor var inburna i huset fyllde jag bilen med renoveringsskräp och åkte till soptippen som har kvällsöppet måndagar. Träffade flera bekanta alla med luvan långt nerdragen brrrr. Skönt att bli av med alla skrymmande kartonger. I morgon ska gardinskenorna på ett eller annat sätt upp i taket.