Hemma igen

 
 
När livet är så där extra gott rasar fyra dagar iväg svindlande snabbt. Kom hem i kväll efter fyra underbara dagar hos barnbarnsbarnen. Fick åka sprillans ny och rymlig mercedes både dit och hem med van förare som rattade säkert genom ovädret.
Jag har blivit bjuden på massor av god mat bland annat oxfiléplanka och rådjursrullar och igår var det treårskalas med massor av gofika. Vi har lekt, myst och busat och i leken har jag fått vara barn och lilla Ines har varit min  mamma. Lilla Tilde har nära till skratt och nu pratar hon och skrattar så gulligt att hjärtat smälter på mig. Det är en verkligen en stor lycka att få uppleva barnbarnsbarn och deras utveckling medan jag ännu har kvar hjärnceller och kraft i benen.
 
 
 
 
 
 
Min stilla och ordnade lunk här hemma är lite annorlunda än livet i en barnfamilj. Ines ramlade och slog ett jack i bakhuvudet men farmor som är sjuksköterska kunde snabbt fixa ett provisoriskt förband som drog ihop såret så att hon slapp åka till aktuen. En av vovvarna hann norpa en pepparkaksgavel i förbifarten så att det fina huset fick rejäl slagsida. Jag har också hälsat på mitt näst äldsta barnbarn när det regnade som värst och marken var mer än livsfarligt glashal ända fram till porten.