Höst i luften

Idag känns det tydligt att hösten är på väg. Det är friska nordvästliga vindar och solen strålar från en molnprydd himmel. Igår tvingade jag mig själv att gräva upp en jättegrop och plantera det nya äppelträdet innan det dör av näringsbrist. Trädet heter Tsarsköld och är av en härdig sort typ sommaräpple som ska vara sött och gott. Var otroligt nöjd när det var klart och trädet stod hyfsat rakt. Idag ska jag styrketräna genom att åka och köpa tio säckar jord. Det lär inte räcka men är en bra början. Min nyplanterade häck ska också klippas ner till en tredjedel av sin längd. Inte kul men ett måste om den ska bli tät och fin på sikt.
Jag vill så otroligt mycket och vill inte ens tänka på att jag närmar mig sjuttio och då är det banne mig inte mycket kvar av ett normallångt liv. Nåja man lever medan man lever och kanske är det bäst att agera som om man lever för evigt. Det är så jag fångar mina dagar och ger dem för mig betydlesefullt innehåll.