Hjortronplockning

 
I morse begav syrran och jag oss ut på hjortronmyrarna och kom hem några timmar senare med härligt gyllengula och fullmogna bär som blir lyxig efterrätt när nordanvinden viner runt knuten i vintermörkret. Jag älskar den friska doften av pors och andra myrväxter. På grund av min björnfobi stod bilen parkerad med olåsta dörrar inom synhåll.
 
 
Livet är lite upp och ner just nu och det tär på orken men jag ser en ljusning och tänker strida som aldrig förr. För dem man älskar är viktigast av allt. Att samhällets skyddsnät har enorma revor är uppenbart, fast det visste jag redan. Att det sitter fel personer på vissa tjänster visste jag också, men det är så förbaskat frustrerande. När jag läser inlägg och kommentarer på ortens fbsida kan jag inte sluta förvånas över att folk inte fattar att vi har det samhälle vi förtjänar, varken bättre eller sämre.