En lyckans ost

 
Igår genomlevde jag en fruktansvärt deprimerande dag då jag var så dränerad på energi att jag inte ens orkade kliva ur bilen och gå in i affären för att handla lite mat. Inte ens tanken på en god chokladkaka hjälpte. Vädret var hemskt och jag låg mest raklång och lyssnade på En enda hemlighet av Simona Ahrnstedt.
I morse kom solen och vips var jag på G igen. Fick ett kärt glädjebesked som förgyller livet ännu mer.
En stund senare ringde en vän och erbjöd mig en tripp österut. Första anhalt blev Tavolagården där de har helt underbart gott och hembakat fikabröd i gammal ombonad miljö. Vi delade på hjortroncheesecake och en en kanelbulle. Så gott att det inte går att beskriva. 
Vi hann med en sväng till grannlandet och jag kikade lite på vårkläderna hos de stora klädkedjorna. Mycket lockande ögongodis men jag har köpförbud så jag rusade vidare och kom tillbaka till Sverige utan en endaste påse. Som final handlade jag mat, däribland en rejäl bit högrev som senare i kväll var förvandlad till en mustig köttsoppa med massor av rotsaker i. Känner mig nöjd och lyckligt lottad och gårdagens depression är ett minne blott.