Underbar höstdag

Äntligen är utejobbet etapp ett helt klart, till och med de nya jordgubbsplantorna har fått komma ner i jorden. Om ett par veckor ska visserligen löven krattas upp men de måste få falla ner först.  Därefter är planen att ta bort fyra rönnar med en massa stammar, men det får bero åtminstone en månad till. Har en elsåg så själva fällandet går förhoppningsvis bra men det stora problemet är bortforslingen av alltihop. Att sakna dragkrok på bilen är ett handikapp för en som vill klara sig själv.
 
Nu har turen kommit till höststädningen inomhus plus mina fönsters alla fyra sidor plus spröjs vilket ger en massa extra hörn att få glasklara. Räknade precis ut att det blir 24 hörn per enkelfönster och totalt 648 hörn .... Jag har skrivit det tidigare, att jag är bra på att bygga berg för det jag ska göra, och i skrivande stund liknar berget mer en obestigbar alptopp. 
 
Gårdagen avslutatades med en långpromenad på en och halv timme längs älven i en strålande solnedgång som speglade sig i spegelblanka älven. Magiskt vackert och balsam för själen.
 
Idag är det inte lika fint, åtminstone inte så här på morgonkvisten. Katterna vill ut i friska luften och då lär jag säkert hitta på något att göra där man jordar ner händerna och får stora jordklumparna under skorna.