Trädgårdsjobb

 
 
Det blev en fin dag med sol och svalkande vind, alltså helt perfekt för grävjobb i rabatterna. Idag blev stora rabatten med viss svettig möda helt klar. Har rensat bort en massa oönskade växter och delat gamla perenner. Kämpigt för mina onda fingerleder. Om växterna överlever vintern kommer jag att ha en tät och näst intill skötselfri perennrabatt nästa sommar och förhoppningsvis även en njutning för ögat. 
Nu återstår en liten rabatt typ bra-att-ha rabatt med växter som jag sparade vid förra rensningen. Naturligtvis har de växterna blivit riktigt frodiga och fina så nu står jag inför mer grävjobb och tunga jordsäckar. Nåja, det brukar gå bättre än vad jag målar upp. 
Kvällen bjöd på en åktur längs solglittrande vatten mot barndomshemmet. Vi stannade till, åt en glass och njöt en stund av utsikten. Vinden tog i och stora kaskader höstlöv revs loss och virvlade runt i luften. Hösten är här men ännu är det många fina dagar kvar innan det stora mörkret överfaller.