Höstfunderingar

 
 
Naturen ändrar färg allt mer mot gulrostbrunt för var dag som går. En del björkar har tappat nästan alla sina löv medan rönnarna fortfarande lyser gröna och är fulla av strålande rödoranga bärbuketter. Rönnlöven faller så pass sent att de nästan alltid är snöpudrade när det är dags att kratta ihop dem. Min plan är att ta bort varannan rönn längs ena tomtsidan då de växt in i varandra. Att kapa ner är det enkla, det svåra är att få bort stubbe och rötter men det löser sig säkert på ett eller annat sätt.
Jag skulle vilja göra så mycket här hemma men det mesta kostar pengar som jag inte har eller kräver redskap som jag inte har eller kräver mer muskelstyrka än jag som kvinna besitter hur karlaaktig jag än är. Jag är fortfarande stark fast numera är det mina krokiga fingrar som sviker när det ska lyftas tyngre saker. Irriterande.