Glad pensionär

En intensiv men intressant och mycket trevlig helg är över. Ätit gott,skrattat och pratat om allt och ingenting förutom att jag har lärt mig massor av saker. 
Nu är det vardag igen och idag ska det promeneras. Himlen är mulen, vindarna iskalla trots fem plusgrader. Eventuellt fyller jag på olja och justerar motorsågen inför rönnavverkningsprojektet. Har visserligen ingen skyddsutrustning men får iaktta största försiktighet.
Gissar att fibergrävarna anländer till mitt kvarter under veckan. Lär bli tjugofem meter återställningsjobb sedan de grävt ner kabeln på min tomt. Hoppas att marken inte hinner frysa till innan det är dags.
 
Ser redan fram emot nästa helg då ett till av mina kära barnbarn plus lilla barnbarnsbarnet kommer hit. Ska bli så roligt. Har längtat som en tok. Vi ses alldeles för sällan men nu ska det bli ändring. Har man ett ljuvligt litet barnbarnsbarn och är en mormorsmor som är pigg i kropp och knopp så ska det lekas och busas och pussas så att hon aldrig glömmer det. Hon ska känna ända från tårna att hon är värdefullast i hela världen. 
Då ska mina två vuxna barnbarn och jag halstra saltströmming och kvällsmysa med årets löjrom. De hör så klart också till älsklingsgruppen värdefullast i hela världen. Längtar! Har redan vädrat och bäddat sängarna inför besöket.
 
Egentligen är det inte klokt så bra jag har det trots knaper ekonomi. Att livet skulle bli så här bra kunde jag inte tro när min exman bytte upp sig, som han sa, för tjugofyra år sedan. Jag tog mig sakta men säkert upp ur avgrunden och sedan har livet bjudit på oerhört varierande upplevelser och många oförutsedda åtaganden men mest av allt oerhört mycket glädje och lycka.