Frostvitt

 
 
Vaknade till fem minusgrader, alltså utomhus. Hela världen utanför fönstret är klädd i glittrigt frostvit skrud. Vackert så att det förslår och betydligt ljusare än gårdagen speciellt nu när den kära solen kastar sitt ljus ner till oss. Katterna ville som vanligt ut i friska luften och däremed fick även jag frisk luft och rosiga kinder. Eftersom mina katter alltid är kopplade är jag alltid ute tillsammans med dem.
 
Nu väntar fest och kalas i dagarna tre. Först ut är ett sjuttioårskalas. Bäst att stoppa ner insulinpennan i handväskan.
 
Den här årstiden, eller rättare sagt de här fyra kommande veckorna är för mig den värsta tiden på året. Sedan när adventsgranar och stjärnor tänds har jag liksom ett stadigt grepp om livlinan mot ljusare tider och står därmed ut till dess att de första solstrålarna återigen förgyller talltopparna dagarna efter jul. Därefter blir det bara bättre och bättre oavsett det snöar blötsnö eller regnar.