Min fredag

 
Idag har varit en proppfylld dag. Började med läkarbesök och därefter en sväng till utlandet tillsammans med Esko för att inhandla bland annat kattmat och som oftast kaffe och en god macka på Subway. Hemma igen blev det snabb middag till barnbarnet i form av stekta ägg och skinka. Som avslutning fick jag trevligt besök av god vän och som alltid prat om ditt och datt och många glada och välgörande skratt. 
När jag kom hem från grannlandet upplevde jag kaos i hela huset men efter min väns besök och alla lindrande skrattsalvor insåg jag att kaoset mest bestod av saker på köksbänken och lite disk. Nu är allt borta och ordningen återställd. 
I morgon ska jag tända utejulgranen. Har sett många som redan har tänts så nu ska min också få lysa upp tillvaron om än lite tidigt. Min granne nedanför har alltid jättefint preics rakt nedanför mig och de har dagen till ära ställt ut stora ljusträdet men renen lär få vänta ännu en tid. Jättefint.