Vårgöra

Snart ...
 
Idag blev cirka 1600 kvadratmeter gräsmatta inklusive trottoar och dike färdigkrattade och redo för grönska. Passade också på att luckra upp jorden runt träd, buskar och i rabatterna. Rekordtidigt, men himmelens skönt att ha det bortgjort.
Speciellt vår och höst är det jobbigt att vara ensamstående husägare. Våren är kanske mest intensiv då det förutom krattningen ska målas och bäras hem massor av jordsäckar och gödselsäckar. Min kropp är inte riktigt i samklang med insatserna. Men skam den som ger sig. 
Ute i växthuset frodas blomstren och kräver bara vatten till dess att det är dags för utplantering.
Funderar på att plantera en tät häck mot ena grannen som har en enorm maskrosodling på hela sin tomt. Tyvärr har odlingen en tendens att krypa över till mig och det är inte alls kul och orsakar en hel del jobb för min del.
 
När gräsklipparsäsongen drar igång ska jag återinföra mitt gamla energiknep som funkar ypperligt, nämligen en isande kall dryck stående på altanräcket bestående av campari, apelsinjuice och vodka plus massor av is. Supergott, färggrant och bittersyrligt förutom vederkvickande.