Sömnbrist

Blev bara några timmars sömn då nattgäster dök upp runt midnatt. När klockan var fyra låg jag och löste korsord och klockan sju steg jag upp och gick ut med katterna. Känner mig lite vissen och trötthetsstel runt ögonen. Nåja det kommer en ny natt.
Dagen är ännu ett oskrivet blad men jag funderar på att rensa upp i daggrosbusken vars taggar näst intill brukar slita av mig kläderna och riva sönder armarna. Men vacker med sitt grågröna bladverka och söta små rosor.
 
 
Gårkvällen tillbringades i goda vänners glada sällskap med supergod trerättersmiddag enligt en meny från matprogrammet Halv åtta hos mig. Förrätt: Krämig kräftsoppa. Varmrätt: Skinkstek, potatisstubbar med whiskysås och smörstekta grönsaker. Dessert: Saffranskokta päron med glass och grädde. Dessutom utsökt god välkomstdrink, vin, kaffe och Baileys. Totala betyget blir högsta möjliga med 10++.