Planer med förhinder

 
Solsken och fågelsång även denna morgon fast tyvärr isbjörnsvindar från sydpolen. Dagens plan innehåller bland annat fönsterputsning vilket inte hör till favoritgörat och kanske inte är någon bra idé när det blåser så pass mycket som idag. Eventuellt kan insidan bli aktuell. Hur jag än bär mig åt blir mina fönster aldrig lika blänkande och randfria som hos andra. Tröstar mig med att de i alla fall är rentvättade. 
 
Gardiner är ett stort aber för min del. Just nu hänger Ikeas nätgardiner för 39 kronor per par i nästan alla fönster. Neutrala och silar ljuset fint men dock fulla av hål efter mina fyrfotingars klätterförsök. Mina gardiner ska bara finnas där utan att ta plats. Mönstrade gardiner har aldrig varit min grej. Jättefint hos andra men inte hos mig. 
 
I dessa tider önskar jag att jag ägde en bank full av pengar. Har så många drömmar, inte bara för egen del utan även för mina kära. För mig hjälper det inte ens att ha hundra procents rotavdrag på jobbet.