Om drömmar

 
Att sova gott och vakna med morgonsolen och en kvittrande fågelkör är en ynnest som jag är oändligt tacksam för. Visst händer det ett par nätter per år att John Blund hoppar över mig men det är en petitess i det stora hela. 
 
Under de år då mitt liv var brokigt, sorgligt och svårt kom en hel massa, ibland omedvetna känslor ut i drömform och i riktigt svåra perioder i mardrömsform. Känslor förpackade i trevlig eller mindre trevlig förpackning. Numera drömmer jag nästan aldrig och det kan jag sakna. Att själv tolka sina drömmar är inte alltid helt lätt men oftast visste jag precis vad drömmen egentligen handlade om. En klar och vägledande insikt som faktiskt hjälpt mig att komma över och gå vidare.
En stark dröm som satt som gjuten i min kropp använde jag i en sluttenta som skulle handla om drömmar. Händelsen i drömmen utspelade sig under några sekunder men var fullproppad med känslor i bildform. Därefter bleknade drömmen och idag kommer jag bara ihåg essensen. Och det blev högsta betyg så jag har haft hjälp av mina drömmar på flera sätt.