Min pingstdag

 
 
Gud så seg jag har varit hela denna söndag. Småfrusen och gäspig. Inte alls mitt vanliga jag. Nackspärren som förpestat de senaste dagarna försvann tack och lov under natten. I kväll kunde jag inte längre hålla mig från att gå ut och ansa två extremt taggiga rosenbuskar. Snabbt som attan hoppade jag i jobbarkläder och rejäla handskar som klarar de värsta rosentaggarna. I morgon ska jag starta elsågen och göra en ganska radikal föryngringsräd i Daggrosbusken som förvisso har ett underbart vackert bladverk grå-grön-rött och små rosa enkla blommorna men är ett elände att ha närkontakt med. 
 
Esko kom hit med jättegod kålpudding till middag och sedan blev det morotskaka med topping till dessert. 
Jag längtar så fruktansvärt mycket efter mina kära i Umeå fast just nu är det svårt att åka iväg då jag har tid på ögonmottagningen i Sunderbyn och ett växthus som kräver skötsel som en baby.