Måndagsgöra

Dagens vindar kom först från norr men vände sedan till söder och solen värmer gott från klarblå  himmel. Dagens insats blev att gräva lutning bakom bodan så att snösmältningen rinner iväg från min tomt. Det var ingen stor insats och jorden som blev över kom väl till pass i en sänka på ett annat ställe. Men jisses så trött jag blev i armarna. Min kropp orkar det mesta förutom för mycket viftande med armarna. Det är väl ett ålderstecken.
 
Tvättmaskinen snurrar och lär så få göra i flera dagar då det börjar dra ihop sig till storstädning. Inte för att jag är överdrivet noggrann med skurtrasan. Lite skit i hörnen dör man inte av. Vill dock ha ordning och reda och det har jag också eftersom mitt hus är ganska sparsamt möblerat och därmed lättstädat. Garaget ska ställas i ordning inför målning av fem furudörrar så att de matchar kök och hall. Det är egentligen bara kvar att dammsuga ordentligt och täcka golv och annat som inte ska målas. Dörrarna ska bli vita med en knappt synbar grå brytning.