Längtar

 
Planterade om tomatplantorna igårkväll men den fina gurkplantan som jag har köpt råkade jag nog slita av rötterna när jag tog ut den ur krukan. Ute i växthuset växer det och frodas så pass att det börjar bli trångt om utrymmet men om två veckor ska det mesta flytta ut i rabatterna och då får tomater och annat känsligt gott om plats och större krukor. De rosa rosorna i förgrunden är köpes och är tänkta som morsdagsrosor på våra käras gravar. 
 
Idag har jag köpt somriga presenter till barnbarnsbarnet som jag ska pussa, krama och leka med i morgon. Det är tre månader sedan vi träffades och det känns oändligt länge. Alldeles för länge. Så klart längtar jag jättemycket efter mina stora älsklingar också. De ringde i kväll och beställde leverans av saltströmming och det passar perfekt eftersom jag har planerat att ta med precis det plus klåddor som jag bakade häromdagen. 
 
Nu väntar John Blund på sängkanten så det är väl bäst att traska iväg mot sovrummet.