Innedag

Föresatsen resten av veckan är att inte jorda ner mig, alltså inga grävande utejobb. Inte lätt att avstå trots dagens isande vindar. Istället lyfte jag fram bakmaskinen och gjorde en stor mjukkaksdeg. Älskar att baka och idag gick det som en dans då degen blev perfekt, lagom lös utan att kladda fast i bänkskivan. Inte snygga bröd men hyfsat goda och köket blev gosigt och varmt från ugnsvärmen. Esko kom förbi med en supergod, mör och mustig köttgryta som var det godaste jag ätit på länge. 
 
 
I morgon är det återigen dags för ögonbottensfotografering och syrran följer med och ställer upp som chaufför på hemvägen. Samtidigt ska vi passa på att besöka blomsterträdgårdar och frossa i önskedrömmar. Min dröm är att köpa ett päronäppelträd. Låter gott. Kanske smak ungefär som Cox Orange som är mitt favoritäpple.