Föresatser ...

Nåja dagen blev inte alls som jag planerat. Sonen och ett av barnbarnen kom hit och tog mig med på Lions stora loppis. Jag köpte ingenting. Har nog med skrot här hemma. Efteråt fikade vi på Myggan.
När jag blev ensam igen hoppade jag i arbetskläderna och hämtade skottkärra och jordsäckar. Nu är frön till sockerärtor, gulbeta och rädisa i jorden. Lite väl tidigt men det blir nog bra i alla fall.
Efter en välbehövlig dusch och frisering är jag redo för kvällens trevligheter i goda vänners sällskap. Är redan hungrig som en varg. Måste nog äta en macka så att jag inte förgås av hunger.
Efter många månaders avhållsamhet från alkohol på grund av magproblems har jag nu unnat mig ett litet glas vitt av en för mig ny sort. Ännu intet ont från magtrakten. Ätit magsårsmedicin i flera månader.